úterý 6. května 2014

Jak to dělám já - kolo

Jak to dělám já…


Stále mi přicházejí emaily s dotazy na vybavení, dobíjení, kempování a další věci spojené s cyklocestováním. A jelikož jsem za půl roku v sedle nějaké zkušenosti nasbíral, známé věci doladil, nad spoustou problémů se zamyslel a nikde nenašel rozumné ucelené informace, rozhodl jsem se je sepsat sám. Nechci nikomu radit jak se co má, nebo nemá dělat. Ale jak vyplývá z nadpisu, ukážu vám a popíšu, jak to dělám já. První týden v červnu odlétám do USA na tří měsíční trip ze západního pobřeží na východní. A to je skvělá příležitost k tomu, ukázat s čím pojedu a proč.

Kolo + nosiče:
Zůstávám věrný 29er MTB (Author Instinct 29, Shimano SLX, hydraulické brzdy, kotouče), na kterém jsem absolvoval Cestu za východem slunce a nemám k němu výtky.  Oproti seriovému modelu, který si přivezete z obchodu, jsou na něm provedené dvě změny. Přední odpruženou vidlici jsem vyměnil za pevnou ocelovou s přesnými navářkami na nosič. Letos na ní budou ještě košíky na lahev. A pevný MTB představec jsem vyměnil za stavitelný trekkingový, abych mohl měnit polohu řídítek. Jinak zůstalo vše v základu, jen na řidítkách přibily malé pogumované rohy (v zimě nezebou). Nejsem fanoušek SPD pedálů, používám pevné freestylové pedály (díky velké ploše můžu jet klidně v sandálech i pohorkách). Protože v USA pojedu 99,9% po asfaltu, zvolil jsem úzké silniční pneumatiky Schwalbe Maraton Plus (cestovní legenda odolná proti propíchnutí, na které se běžně najíždí 15tis km) A hlavně, letos budu mít namontovaný i stojánek a zrcátko, které jsem loni neměl a to byla obrovská chyba.





Veškerou bagáž nesou ocelové  nosiče Tubus. Ty mi doporučili kluci z Ortliebu. Jsou dokonale jednoduché a výrobce na ně dává 30ti letou záruku, což podle mě o něčem svědčí..





Můj tip: do budoucna bych chtěl ocelový rám+Shimano Deore/Alivio a sedlo Brooks, nebo uplně přejdu na lehokolo