sobota 31. května 2014

Jak to dělám já - dobíjení

Jak to dělám já...

Dobíjení

To je jednoznačně nejdotazovanější téma, ať už na promítáních, nebo na internetu. A i pro mě. jedna ze zásadních otázek .  „Jak to sakra všechno uživit, abych nemusel denně promrhat tři hodiny u zásuvky???“ Na Cestě za východem slunce jsem měl solární nabíječku GoalZero Nomad 7, kterou jsem nabíjel vše, co bylo možné nabít přes USB (smarthphone, mp3, kameru). Ale netbook a zrcadlovku jsem nabíjel ze sítě. Hodně mi pomohl i BaterryPack, ten jsem ale musel nabíjet taky z 220V, což opět znamenalo sezení u zásuvky.

Letos bych však měl být elektronicky soběstačný!! A to díky kombinaci dynama v náboji SON Deluxe,
které jsem nechal zaplést do předního kola a výkonnějšího solárního panelu GoalZero Nomad 13. Dynamo SON je tím nejlepším, co je k dispozici, se skvělým výkonem a téměř nulovým odporem. Během jízdy jsem díky dynamu schopen nabíjet veškeré zařízení s USB (v mém případě battery pack Guide 1O Plus, ze kterého následně nabiji vše co má USB vstup, mimo jiné i nový foťák Sony NEX).



Abych byl ale schopen dobíjet i když právě nepojedu, vybral jsem zmiňovaný Nomad 13 (samozřejmě je možné přidělat během jízdy na RackPack a využívat každého paprsku během celého dne) + BatteryPack Sherpa 50. Nomad 13  má ještě rozumné rozměry  a poskytuje opravdu velký výkon. Navíc má 12V výstup pro notebooky!! Navíc vlastní konektor přímo do BatteryPacku Sherpa 50 (který minimalizuje ztráty) a samozřejmě USB a další výstupy.





Můj tip: Považuji za důležité nabíjet tzv BaterryPacky a z nich pak samotnou elektroniku, tím odpadá poškození akumulátoru přístroje, vlivem kolísavého napětí (např. u dynama jízda do kopce, zastávky, pomalá jízda. U solárního panelu změny směru jízdy a záření, stíny, polojasno, apod.) !!!!