středa 14. května 2014

Vzpomínka na Barnaul

Vzpomínka na léto.


Včera mi kamarád z ruského Barnaulu poslal několik fotek, které pořídil, když jsem u něj přespával. Když jsem se na ně koukal, zjistil jsem, že se usmívám. Najednou jsem se vrátil o 10 měsíců zpět, kdy jsem už hodně daleko od domova, uprostřed altajského kraje, přijížděl do hlavního města celé oblasti, Barnaulu. Bylo letní ráno, vzduch i zem byla nasycená vlhkostí od častých bouřek, které mě zde co chvíli zkrápěli. Houstl provoz a podél krajnice začalo přibývat benzínek, autoservisů, pneuservisů a plechových garáží, ve kterých se dá sehnat všechno na cokoliv. Do města mi zbývalo cca 10km, když jsem potkal mladého kluka na kole, který mířil směrem, odkud jsem já přijel.  Dali jsme se do řeči a on po chvíli zavolal kamarádovi ve městě, jestli bych u něj mohl přespat. Nakreslil mi příšernou mapku, podle které jsem měl najít panelák, ve kterém bydlí Igor.
Popravdě jsem vůbec neměl v plánu, někoho hledat a zdržovat se v Barnaulu přes noc. Když jsem dorazil do centra a zastavil se u pizzerie, abych zasednul na internet, přiskočil ke mně rozcuchaný kluk, podal mi ruku a řekl „ty jsi z Čech, že jo!“ „Ano.?.“  „Já jsem Igor! Dneska u mě spíš!“  Na to se nadalo nic namítnout. Zašel jsem s Igorem k němu domů. Bydlel v malém bytě společně se svou přítelkyní a kamarádem Maxem. Oba byli nadšení cyklisti a z mého kola byli úplně na větvi.



A přesně tohle, je na tom světe jedna z nejskvělejších věcí. Kdy jste k sobě domů pozvali cizince, kterého jste právě potkali na ulici???? V roce 2008 jsem  stopoval po Andalusii a když jsem se nedaleko města Cadiz rozhodl dojet do centra busem, potkal jsem na zastávce mladého Ira s jeho matkou. Mark studoval v Cadizu a mamka u něj byla na dovolené. Asi po deseti minutovém hovoru, mě pozvali domů na večeři a na přespání. Není to úžasné?! To samé se mi stalo rok na to v Norsku. Lidi jsou všude na světě skvělí. Každé setkání s jedním takovým člověkem, je zážitek, který se ve vás usadí navždy.
Snídaně v Cadizu


Cestovat po světě, potkávat nové lidi a setkávat se s často až neuvěřitelnou dobrosrdečností, to podle mě dává životu smysl. 

Let´s go!!!