středa 14. května 2014

Jak to dělám já - brašny

Jak to dělám já...

Brašny

Zde, opět ke spokojenosti, používám osvědčenou sadu na dlouhé „štreky“ od firmy Ortlieb. 2x Front Roller vpředu, 2x Back Roller + Rackpack vzadu (tato sestava mi dává 95L úložného prostoru, což je maximálně dostačující) a řídítkovou brašnu Ultimate 6 Plus (tu mám pro letošek nově, kvůli většímu objemu).
V řídítkové brašně vozím foťák+příslušenství abych měl vše hned po ruce. Své místo, zde mají také věci, které chci mít vždy u sebe a na očích, jako pas, hotovost, telefon atd.. Nedílnou součástí je nepromokavý obal na mapu, MapCase.
               




Další věci denní potřeby, elektroniku a všeš co jsem po ránu líný pořádně zabalit, mám v RackPacku, do kterého je rychlý a snadný přístup. Právě kvůli rychlému přístupu, mám na zadních brašnách navíc přidělané dvě kapsy. V jedné je komplet nářadí a druhá (původně určená pro helmu nebo mokré oblečení) se skvěle osvědčila jako tzv. svačinová kapsa.
 Všechny brašny jsou 100% nepromokavého a odolného materiálu (úplně první model vznikl v roce 1982 z kamionové plachty.) Dají se ve vteřině sundat i nandat a hlavně mají pojistku, proti nechtěnému vyháknutí. Doporučuji se zaměřit na rozložení váhy, ideál je asi 40 na 60 (předek zadek).
 



Můj tip: k organizaci věcí v brašnách a především k úspoře prostoru jsou perfektní vodotěsné vaky s ventilkem pro vypuštění vzduchu (také Ortlieb). Používám je i při klasickém trekingu s batohem.     
A…..modrá barva není na fotkách tak hezká jako žlutá a červená J