středa 13. května 2015

Vrátenská hora

Vrátenská hora (508 m n.m.) je neovulkanický vrch v okrese Mělník Středočeského kraje. Leží ve východní části CHKO Kokořínsko asi 5 km SSV od města Mšena na katastrálním území blízké vesnice Libovice. Vrch je nejvyšším bodem okresu Mělník a Housecké vrchoviny. Tolik z Wikipedie.
Z mého pohledu ideální cíl pro páteční bicyklovačku s přespáním venku, vypnutí všedních starostí a konečně vyzkoušení cestování ve stylu bikepacking..
Perfektní zážitek a zábava s náklady na celou cestu 57 Kč

 To co mě na "bikepackingu" nejvíce nadchlo, je kromě rychlosti a lehkosti fakt, že jde především o terénní ježdění. Oproti cestování s nosiči a brašnami, jde o plnohodnotnou MTB jízdu, s minimem ústupků. Tudíž jízda po žluté až na Vrátenskou horu, nepředstavovala, až na popadané stromy, žádný problém.

Improvizovaný nocleh na vrcholu hory, cca 200 metrů od rozhledny, která leží o malinko níž. V pravém horním rohu je vidět "mužik" označující vrchol. Bohužel celá hora je hustě zalesněná, takže nenabízí žádné výhledy, pro ty musíte na rozhlednu, ta však byla v době mého večerního příjezdu již zavřená.
Žádné velké vaření, jen čaj z toho co rostlo poblíž (kopřivy) a spát.

Probouzení se, v probouzejícím se lese, je kouzelný zážitek. Vstávání se mi trochu protáhlo, protože ráno začalo trochu pršet a musel jsem si na raní kávu chvíli počkat. Ale noc byla víceméně klidná, až na jeden padající strom, a pár zvířat jsem se docela dobře vyspal.

Kafe to je můj mor, na raní hrnek se těším už od večera. Chtěl jsem vyzkoušet něco nového namísto mého oblíbeného Mokapressu, ale tento "pytlíkový překapávač" mě moc neuspokojil.

Vrátenská rozhledna otevřená od 10:00 do 18:00(víkend) vstupné 25 Kč.



Zatažená obloha nenabízela velké výhledy, ale lepší než vůbec nic.

Kokořínská údolí, skýtají skvělé možnosti k jízdě na horském kole. Tedy když se zrovna netopí v bahně, jsou to totiž velice vlhká místa. Když je ale sucho, je to radost....