pondělí 18. ledna 2016

Helma IXS Trail RS

Trailová klasika ze Švýcarska.

I v dnešní době, kdy nabídka výrobců cyklistických příleb dalece převyšuje počet hlav, na které by se daly nasadit, může být výběr nové helmy nesnadným úkolem. Nejspíš právě proto. Osobně jsem měl s helmami vždy dva zásadní problémy. Ať už jsem si na hlavu nasadil jakoukoliv helmu, za chvilku mi začala vadit. Nepříjemný pocit byl pak umocněn při pohledu na odraz ve skle. Ano, jde o bezpečnost, to je to hlavní. Ale přiznejme si, nikdo nechceme vypadat jako bychom měli na hlavě naražený kredenc… S nástupem trailových helem se najednou objevilo něco, co nejen že dobře vypadá, ale na první pohled plní ochranou funkci tak jak by mělo. Tím myslím, že chrání celou hlavu včetně týlu. Moje volba padla na dnes již ověřenou klasiku IXS Trail RS.


Skořepina je vyrobena z materiálu In-mould (ať už se za tím názvem skrývá cokoliv), který má i při zachování nízké hmotnosti vynikající absorpční vlastnosti. To jsem tedy zatím na vlastní hlavě nevyzkoušel, ale určitě to tak bude. To co jsem vyzkoušel a co mě právě na této helmě nadchlo je, jak sedí na hlavě. Jde o čistě subjektivní názor, ale sedí výborně. Upínání s regulačním kolečkem je pro větší variabilitu výškově nastavitelné a drží helmu spolehlivě na svém místě.


Vnitřní vložka je samozřejmě vyjímatelná a tudíž vypratelná. O to, aby se nemusela prát tak často, se stará 22 ventilačních otvorů a vnitřní vzduchové kanály. Nastavitelné Y clip pásky doplněné polstrováním kolem stahovacího popruhu se zapínají plastovou přezkou. Polstrování plní dvě funkce. Za prvé schovává a drží přebývající popruh a za druhé razantně zvyšuje komfort kolem popruhu pod branou. Tento detail opravdu oceňuji.


Viditelnost zůstává i s nasazenou helmou výborná. Kdyby vám ve výhledu přece jenom nějak překážel kšilt, dá se snadno posunout. Ačkoli já tento problém nepociťuji. Helma jednoduše sedí na svém místě, nijak neobtěžuje, nikde nepřekáží, nabízí výbornou ochranu a pořizovací cena vás nesvlékne z kalhot.